Szavak
A meghívókban, weblapon, levélben, bárhol. Fontos, hogy az alapinformációkat add meg először. Hol, mikor, kivel, cím, térkép, kezdés, belépő. Aztán írj valami személyeset is, lazán, viccesen, akárhogy, csak szólj az emberekhez, úgy, hogy legyen kedvük legalább elgondolkodni azon, hogy eljöjjenek a bulidra. Adj rá okot.

Plakát
Régen magunk kevert csirizzel ragasztgattuk a plakátjainkat buszmegálló szerte. Most már inkább a neten megosztott képek, amiket plakátnak nevezhetünk. Ha van némi grafikai érzéked, akkor érdemes készítened egyet. Zenekarnév, kezdés, helyszín és képi elem. A kép legyen valamilyen módon figyelemfelkeltő. A grafikus dolgok hamarabb szemet szúrnak a szavaknál, sokat segít, hogy egyedi és beazonosítható legyen a bulid.

Hanganyag
Ha kapcsolatok nélkül házalsz kluboknál, jó, ha van hanganyagod. Akár a honlapodon is, akár a kezedben CD-n. Egyik sem garancia, hogy meghallgatják, kicsit rámenősnek kell lenni.
Jól gyakoroljatok be pár számot (nem kell rögtön dupla albummal nyitni), négy dal már elég, hogy képet adjatok magatokról. Illetve hangot. Legyenek a számok ütemre pontosak. Ajánlom, hogy próbáljatok metronommal, mielőtt nekiestek a felvételnek.
Ha van pénzetek, irány egy stúdió. Ha nincs tőke, akkor a próbatermet mikrofonozzátok fel (akár kölcsön mikikkel), és elég egy jó mp3-as lejátszó, ami felvenni képes, hogy legyen valami. A rádiók nem fogják játszani, de egy kis PC-s utómunkával akár az egy sávra egy levegővel felvett anyag is értékes lehet. És arra is jó, hogy kívülről hallgassátok meg, milyen a zenétek.

Klubok
Huhh, itt nehéz általánosítani. Ha van ismerősöd egy esélyed is van. Ha nincs, esélyt kell szerezned.
Ha nem tudsz fix jó számú közönséget garantálni, akkor érdemes az első fellépést ingyen bevállalni. Valahol el kell kezdeni. Ilyenkor azért némi leiható kafetériát ki lehet alkudni. Ha bejön a helynek a zene, sok ember jön el, érdemes újra oda szervezni, mondjuk másfél hónapra rá, és akkor megint leülhetsz a tulajjal újra tárgyalni a feltételeket az előző sikeretek alapján. Így már lehet némi pénzt kérni. Mindkettőtöknek jó, ha írtok valami szerződést. A bizalom elnyerése érdekében mindig mindent tartsatok be, amit ígértek.
A gázsit kérhetitek fixre, szedhettek ti belépőt, szedhetnek ők, akkor iksz százaléka a tiétek (ha ők szednek persze kevesebb), és esetleg maradhat némi leiható kafetéria is, és mindezek vegyítve. Tapasztalatom szerint, ha tényleg tudsz hozni közönséget, ami bevételt generál, akkor meg van alapozva a hosszabb távú kapcsolat.
Ha nem jön össze a buli, három dolog lehet:
1. Eldugott helyen próbálkoztok, akkor keressetek más helyet.
2. Nem tudtok elég embert megmozgatni. Erre adtam pár tanácsot, áldozzatok több időt a toborzásra.
3. Nem vagytok elég jók. Ezt be kell ismerni, szarok voltunk, pont. Irány a próbaterem!
Egy dolog biztos, akármilyen kudarc él, nem szabad elkeseredni, feladni. Neki kell menni újra, csak a zene kedvéért, kifizetődik.

Koncert időpontok
Figyeljetek az időpontokra is. Jól hangzik, hogy három napos hosszú hétvége, biztos mindenki kipihent lesz, és eljön, de lufaszt. Akkor mindenki elutazik, programot szervez. Kevesebb hallgató várható, mint egy sima hétvégén. Hétköznap mindenki fáradtabb, pénteken a legnyomottabb a hangulat, persze ezt tekinthetitek kihívásnak. Ha a közelben egy nagyobb nevű, és hasonló stílusú banda játszik aznap, az szintén bukta. Persze ez inkább a kisvárosokra, elszigeteltebb helyekre vonatkozik, de érdemes a konkurens programok után nézni.